NOCLEHÁRNA
Zastupitelstvo města Dvůr Králové nad Labem schválilo svým usnesením č. Z/316/2012 – 14. ZM ze dne 13. 9. 2012 zřízení nové sociální služby – noclehárny. Reagovalo tak na tíživou situaci některých spoluobčanů a ne zcela pozitivní vývoj v naší společnosti.
Noclehárna poskytuje své služby od 1. listopadu 2013.
ADRESA NOCLEHÁRNY:
Bezručova 1006
544 01 Dvůr Králové nad Labem
VEDOUCÍ NOCLEHÁRNY:
Mgr. Stanislav Lupač
Mobil: 734 684 104
e-mail: lupac@psdvurkralove.cz
SOCIÁLNÍ PRACOVNÍK:
Mgr. Jindřich Hauke
Mobil: 732 728 246
e-mail: hauke.jindrich@psdvurkralove.cz
PRACOVNÍ DOBA VEDOUCÍHO NOCLEHÁRNY:
Pracovní dny: od 7,00 do 15,30 hod.
PROVOZNÍ DOBA:
Noclehárna je otevřena celoročně!
Provozní doba noclehárny:
- V období od 1. listopadu do 31. května v pracovních dnech od 18,00 do 8,00 hod., o víkendech a svátcích od 19,00 do 7,00 hod.
- V období od 1. června do 31. října denně od 20,00 do 7,00 hod.
- V pracovních dnech je nabízeno uživatelům základní sociální poradenství rovněž od 7,00 do 9,00 hod. v Domě Žofie.
- O víkendech a svátcích od 19,00 do 7,00
- Zájemce o přenocování může přijít požádat o službu nejpozději do 20,00 hod. ( dle bodu 1), případně do 21 hodin (dle bodu 2) a ráno musí opustit noclehárnu do 7,00 hod.
Garantovaná nabídka noclehárny ZDE.
POSLÁNÍ SLUŽBY:
Umožňujeme dospělým osobám s trvalým bydlištěm ve Dvoře Králové nad Labem a spádových obcích, které žijí na ulici jadnak přečkat důstojně noc ve vhodných prostorách noclehárny, jednak pomáháme těmto osobám hledat cestu zpět do běžného života společnosti.
CÍL SLUŽBY:
Cílem služby je umožnit uživatelům, aby:
- mohli přenocovat v důstojných podmínkách noclehárny, mohli se vykoupat, najíst, převléknout do čistého oblečení;
- získali informace, jakým způsobem mohou řešit svou nepříznivou situace;
- byli motivováni k využívání dalších služeb, které potřebují pro dosažení sociálního začlenění.
CÍLOVÉ SKUPINY:
Osoby starší 18 let s trvalým bydlištěm ve Dvoře Králové nad Labem a jeho spádových obcích, které jsou bez přístřeší a které jsou soběstačné v základních úkonech péče o vlastní osobu.
ZÁSADY:
Služby jsou poskytovány na profesionální úrovni s ohledem na práva, důstojnost a jedinečnost každého člověka, je uplatňován partnerský a osobní přístup. Poskytovatel vytváří takové podmínky, aby uživatelé služby mohli uplatňovat vlastní vůli při řešení své nepříznivé sociální situace.
JAK LZE O SLUŽBU POŽÁDAT?
- Přímo v noclehárně v době od 18,00 do 20,00 hod. (v období od 1. 11. do 31. 5.), případně od 20 do 21 hodin (v období od 1. 6. do 31. 10.)
- V azylovém domě (v Domě Žofie) v pracovních dnech od 7,00 do 19,00 hod.
- Na telefonním čísle vedoucího služby (734 684 104) nebo zástupce vedoucího (732 728 246)
KAPACITA SLUŽBY: 7 lůžek
ÚHRADA ZA SLUŽBU:
Základní činnosti: 40,00 Kč / noc:
- poskytnutí přenocování: včetně úklidu a výměny ložního prádla
- pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu (včetně případného poskytnutí prostředků na provedení hygieny)
Fakultativní (nepovinné, doplňkové činnosti):
- vyprání osobního prádla: 30,00 Kč / 1 prací cyklus
- poskytnutí pracího prášku: 10,00 Kč / 1 dávku pro 1 prací cyklus
PROSTŘEDÍ NOCLEHÁRNY:
Noclehárna je samostatně stojící přízemní budova (při azylovém domě Dům Žofie), nacházející se v klidné části města Dvůr Králové nad Labem. Dostupnost do centra města je cca 15 minut. V roce 2013 byly veškeré prostory budovy rekonstruovány. V budově se nachází 1 společný pokoj s 5 lůžky, 1 společná toaleta s umyvadlem a 1 společná koupelna s veškerým vybavením. Dále se zde nachází vybavená společná kuchyň a zázemí pracovníka v sociálních službách.
JEDNÁNÍ SE ZÁJEMCEM:
- Zájemce se může informovat na službu v azylovém domě Dům Žofie, nebo na telefonním čísle vedoucího služby (734 684 104) nebo ředitelky (604 212 697), nebo může přijít zažádat přímo do noclehárny v době od 18,00 do 20,00 hod.
- Jednání se zájemcem probíhá formou rozhovoru zájemce o službu se sociálním pracovníkem přímo v noclehárně.
- Pracovník zjišťuje, zda zájemce o službu patří do cílové skupiny. Zájemce je pracovníkem seznámen s vnitřními pravidly, tj. se způsobem a podmínkami poskytování sociální služby a se svými právy a povinnostmi, které je nutné dodržovat při využití sociální služby.
- Zájemce je proveden prostory noclehárny a je mu ukázáno lůžko pro jeho přenocování.
- Zájemce je po předložení dokladu totožnosti (má-li tento doklad) zaevidován do knihy uživatelů sociální služby noclehárna (v případě, že zájemce doklad totožnosti nemá, postačí pro daný den ústní čestné prolášení o věku a místu bydliště s tím, že zaměstnanec poskytne zájemci informaci o tom, jak si má doklad opatřit a upozorní ho, že ho bez dokladu další pracovní den nebude moci přijmout).
- Písemná smlouva o poskytování sociální služby noclehárna se nevyhotovuje.
STÍŽNOSTI NA KVALITU NEBO ZPŮSOB POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍ SLUŽBY:
- Poskytovatel vnímá stížnosti na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby jako podněty pro zlepšení kvality svých služeb nebo zlepšení způsobu jejich poskytování.
- Stížnost může podat uživatel či kdokoliv, kdo se domnívá, že je důvod ke stížnosti.
- Poskytovatel řeší veškeré přijaté stížnosti.
- Poskytovatel vytváří v rámci poskytování sociální služby azylový dům takové prostředí, ve kterém se stěžovatel neobává prosazovat svá práva a podávat stížnosti.
- Proti stěžovateli nesmí být činěna přímá ani nepřímá opatření proto, že podal stížnost.
- Stížnosti může stěžovatel sdělovat ústně, písemně, nebo anonymně:
- vedoucímu noclehárny (osobně nebo na tel. 734 684 104), nebo ředitelce (osobně nebo na tel. 604 212 697), písemně na adresu poskytovatele (viz výše), anonymně, a to buď poštou, nebo do schránky důvěry umístěné v noclehárně.
< | 1 | 2 | 3 | > |
(9 článků) |